Terracotta, toeristen en de Muur - Reisverslag uit Beijing, China van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu Terracotta, toeristen en de Muur - Reisverslag uit Beijing, China van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu

Terracotta, toeristen en de Muur

Door: Martha

Blijf op de hoogte en volg Martha en Joan

15 December 2007 | China, Beijing

Dag lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Met ons gaat het goed! Joan's oor is eindelijk bijna beter en dat betekent dat we weer dingen kunnen doen! En dat mag ook wel, want we zijn in Beijing en daar is zo verschrikkelijk veel te doen dat het allemaal een beetje onoverzichtelijk is. Daarom houden we het simpel: de muur, de verboden stad, peking-eend en misschien nog een ritje naar het zomerpaleis. We hebben geluk met het weer: want ookal is het stervenskoud (twee truien, een jas en alle andere denkbare accessoires (muts, sjaal, ect)); de ZON schijnt hier!

Vorige week hebben we een week lang op onze luie billen in Xi'an gezeten, dvd's gekeken en pasta, pizza en caesarsalad gegeten. En tussendoor natuurlijk het terracotta-leger bekeken (om vervolgens door de tourguide van stomme terracotta-fabriek naar stomme zijde-fabriek gesleurd te worden, NEE WIJ WILLEN NIETS KOPEN).
En er is KARAOKE gezongen (jawel) wegens ziekte nog niet door Joan helaas, maar die gaat ook nog wel een keer over de drempel.

Vandaag (nu, om precies te zijn) zijn we op bezoek bij Tjaard & Kristi & kinderen (familie uit Groningen) waar een pakketje voor ons klaarlag uit Nederland: KAAS!!!!Dankusinterklaas!!!!
Zij hebben ons hebben meegenomen naar de laaaaaaaaaange muur. WAT een muur! En na er een uur overheen gelopen te hebben konden we met een bobslee weer naar beneden, wie had dat gedacht.

Over een paar dagen gaan wij Beijing met zijn Starbucksen weer achter ons laten om (YES) richting het zuiden te trekken. We maken nog twee korte stops op het chinese platteland (Daheng en Yangshuo) en dan..... Vietnam.

Woehoe!

liefs van Joan en Martha

ps: foto's van de muur volgen nog

• 15 December 2007 - 09:38

Milos:

Heyhey wereldreizigers,

Mooi om te horen dat de avonturen weer vervolg krijgen! Hier is alles rustig de Sint is door de IND het land weer uitgezet en gisteren maakte een ijsmeester bekend dat 24 januari een elfstedentocht gaat zijn, dit nadat het afgelopen week dus voor het eerst gevroren heeft :-p Jullie horen het, opportunisme viert nog steeds hoogtijdagen in ons nu toch wel een beetje koud aan het wordende kikkerlandje.

Nyways maak er wat van de komende tijd kzal de andere lezers de persoonlijke beslommeringen besparen, we mailen!

Alaaf!

• 15 December 2007 - 13:22

Jorike:

Enjoy, enjoy, enjoy! Na een werktrip naar Nairobi heb ik straks ook kerstvakantie waarin ik samen met mijn ouders en waarschijnlijk een vriendin wat meer van dit mooie land ga zien. Gaan jullie Kerst vieren in China of Vietnam?

Kisses Jorike

Ps: I'm still jealous

• 15 December 2007 - 15:37

10:

Wat een mooie foto s en gelukkig gaat het met de gezondheid ook beter!
    Hoe kom je nou aan een gescheurd trommelvlies? maar ja als ie maar weer dicht gaat.
    Martha ,judith en Mark hebben 17-10 een dochtertje gekregen Aïcha Indy een heerlijk meisje ,ik kan helaas geen foto toe kan voegen!
    als je een emailadres hebt kan ik een foto mailen.
    Nog heel veel plezier he en goede feestdagen!!
    gr 10

• 16 December 2007 - 00:54

Fransje:

Hallo weer,

Fijn dat jullie weer verder aan het reizen zijn. Over drie dagen zitten wij in het vliegtuig naar Sydney, jippie!

Veel plezier nog,

Liefs Fransje

• 16 December 2007 - 15:15

Andrea:

Een feest van herkenning! Alsof ik mijn eigen reis nog een keer beleef....
    Ik ben benieuwd naar Vietnam.
    Veel kusjes Andrea

• 17 December 2007 - 04:13

Lana:

So lovely to see your smiling faces! The weather looks beautiful, clear skies. Miss you!! Hanoi is lovely, chaotic and vibrant. Wish we could meet down here - ah well, may have to be Australia.
    xx

• 17 December 2007 - 10:12

Sophie:

ha, leuk om weer van jullie te horen! Hier gaat alles prima, kerstkamp was erg gezellig en ik ben helemaal in de kerststemming! Vrolijke feestdagen!
    liefs Sophie

• 17 December 2007 - 22:21

Roos:

lieverds!!Wat heerlijk dat jullie het pakket gekregen hebben! Kan me voorstellen dat de feestvreugde hoog was met de kaas!Martha is denk ik nog nooit zo gelukkig geweest haha!!maar gelukkig joan dat je alweer wat beter bent! Is toch echt nix om nou net als je op reis bent zo lang onder de wol te moeten blijven! In groningen alles ook goed en gezellig! Laatste puntjes op de i met school maar ik mail nog wel even!Verder begint de kerstvakantie vrijdag! Ik ga jullie missen met de eend in zoutkorst bij papa en mama!lievies love you!!xxx

• 24 December 2007 - 11:30

Marina:

Lieve Joan en Martha,

Wat geweldig wat jullie allemaal meemaken, behalve natuurlijk de ziektes zo af en toe tussendoor.
    Een Kerstgroet vanuit Holland en ik wens jullie een mooi vervolg van jullie reis in 2008 en alles wat wenselijk is.

Een dikke zoen
    Marina

• 24 December 2007 - 21:30

Jennifer Toz (tas:P):

hay die oudleiding en aanhang,

Jullie verhalen zijn prachtig en de foto's maken het helemaal af.Wel jammer van die ziekte maarja dat moet maar ff. Veel plezier met je verdere reis (maar dat moet denk ik wel lukken)

P.S hahah jij met een hoofddoek :D

greetingzz jennifer tozz

• 25 December 2007 - 12:25

Jos :

Hier weer eens een berichtje van mij. Het gaat jullie goed en als ik alles zo lees doen jullie veel nieuwe ervaringen op. En af en toe ziek zijn gebeurt ook in Nederland dus niet gek dat het ook in een nieuwe omgeving gebeurt. Wij zijn ook weer even wezen kijken en meezingen tijdens het kertskamp van Dryade, konden we toch niet laten, even weer gezellig iedereen zien en spreken en de sfeer weer opsnuiven. Hier gaat alles goed en wij wensen jullie nog heel veel mooie ervaringen toe en veel gezondheid, geniet er van, groet ook van Mathijs natuurlijk.

• 26 December 2007 - 22:48

Singe: