Stad der steden - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu Stad der steden - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu

Stad der steden

Door: Joan

Blijf op de hoogte en volg Martha en Joan

15 Juni 2008 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal,

Sinds donderdag vertoeven wij in de modernste stad van Zuidoost Azie, Singapore. En we hebben het hier erg naar onze zin (behalve in de portemonnee dan). Hoogtepunten zijn het Asian Civilizations Museum, de Singapore Zoo, het Raffles Hotel en niet te vergeten het heerlijke eten. En natuurlijk de fantastische overwinning op Frankrijk, die hier werd uitgezonden om drie uur 's nachts. Maar ja, je blijft toch een Hollander he... We zitten in een leuk hostel in Kampong Glam, de Arabische buurt van de stad. Als we op het terrasje zitten te ontbijten hebben we een prachtig uitzicht op de gouden koepels van de Sultan Mosque. Vanmiddag gaan we naar Little India, waar het op zondag helemaal loos schijnt te gaan.

Melaka was trouwens ook erg leuk, het is vooral erg interessant om de Nederlandse invloeden daar te zien. Als je door de kerk loopt, zie je opeens allemaal oude grafstenen met "Nederlandsche" inscripties, in het midden van de stad ligt het Stadhuys, en de straten heten bijvoorbeeld Herenstraat en Jonkerstraat. Een mooi voorproefje op wat ons in Indonesie nog te wachten staat.

Morgenochtend vroeg pakken we de boot naar Batam, een Indonesisch eilandje voor de kust van Singapore, dat vooral bekend staat om zijn illegale casino's en prostitutie. We verheugen ons er nu al op! Maar even serieus, we hopen meteen over te kunnen stappen op een boot naar Sumatra, maar aangezien die soms een dag vertraging hebben zijn we onze poker-skills al een beetje aan het aanscherpen. Indonesie wordt de laatste etappe van onze reis, maar aangezien we nog bijna twee maanden de tijd hebben, hopen we nog het nodige te kunnen zien!

Nou, tot ziens maar weer!

• 15 Juni 2008 - 13:56

Bart En Tita:

Er zullen wel weer wat dozen richting Nederland zijn gestuurd sinds Singapore! Onze doos is inmiddels binnen, ínclusief jouw zwarte linnen broek Martha!
    Geniet nog verder!

• 16 Juni 2008 - 09:50

Andrea:

Heeey,
    Wat gaat het opeens snel zeg, hier is het al volop zomer aan het worden. Nog 2 weken dan heb ik vakantie!
    Dit weekend nog lekker gezeild....
    Kusje

• 16 Juni 2008 - 17:39

10:

Dat ziet er Holands uit zeg!
    En wat een hoge gebouwen1
    grtz

• 26 Juni 2008 - 11:55

Irene:

Heel benieuwd waar jullie nu zitten. Hoop snel iets te zien en te lezen. Dikke kus, mam

• 27 Juni 2008 - 18:02

Marten:

We meenden dat jullie site na het vertrek uit Singapore niet van een nieuw bericht was voorzien. Als we goed de foto's bekijken zien we dat er wel wat is veranderd en zitten jullie al op Java. Dan zijn jullie snel gereisd! Wat een ontzettend leuke foto van Martha met haar vriendinnen.