ff snel - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu ff snel - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu

ff snel

Door: Martha en Joan

Blijf op de hoogte en volg Martha en Joan

05 September 2007 | Iran, Shīrāz

Hee lieve allemaal,

Even om te laten weten dat we levend de grens met Iran zijn overgestoken. We zijn via Tabriz naar Shiraz gereden (24 uur!!! slechts 1 toiletstop!!!). Alles maakt heel veel indruk, Attaturk is vervangen door Ayatolla Khomeini, alle vrouwen zijn in het zwart en de meesten dragen chadors, in de bus hangen digitale borden waarop teksten langslopen als: 'laten we onze kinderen een goede opvoeding geven', 'houdt het gangpad vrij' en 'heil aan de profeet Mohammad en zijn stam'. Martha mag mannen geen hand geven, niet voorin de stadsbus instappen en mannen praten alleen maar tegen Joan. Toch lijken de mensen hier moderner dan in Turkije. Ze spreken meer en beter engels, studeren bijna allemaal en er zijn veel meer vrouwen op straat. Overal is fruitsap te koop en blijkbaar is er ondanks de hitte genoeg water want de stad bevat heel veel groen en dat wordt allemaal de hele dag door bewaterd.

Gisteren Persepolis bekeken, dat was heel erg mooi. Morgen rijden we naar Yazd.

liefs van Joan en Martha

  • 05 September 2007 - 11:42

    Irene:

    Mooie foto's!!!!Martha, ik zie je haar, mag dat wel? In ieder geval een vrolijk lachend koppie. Mijn nieuwe collega's leven ook helemaal mee. Hier alles goed. Dikke kussen, mam

  • 05 September 2007 - 13:00

    10:

    Wat een andere wereld! ik ben in marokko en turkije geweest maar die is ook heel anders!
    Kijk maar uit dat die arabieren jullie kop ook niet afhakken(hahahaha)
    Goetjes en mooie foto s.

  • 05 September 2007 - 15:01

    Casper:

    Wauw Iran, het laatste overgebleven land van "the axis of evil", laat Bush het maar niet horen.
    Pas goed op jezelf, en laat het gangpad vrij!

  • 05 September 2007 - 18:32

    Hello:

    howe are you
    my yavuz
    yilmazeryavuz@hotmail.com
    my addreses no probleme

  • 06 September 2007 - 10:22

    Coenraad:

    Haj jongens,

    Ziet er te gek uit allemaal. Volg vanuit hier met veel plezier jullie verhalen en foto's. Hier is het ook heerlijk, het weer wordt steeds beter en het werk bevalt erg goed. Bereid je maar voor op een lekkere maaltijd bij terugkomst :p

    Ciao, Coen

  • 06 September 2007 - 11:22

    Loes:

    Ziet er allemaal mooi uit zeg! Lekker genieten zeker. Leuk om jullie verhalen te lezen, groetjes van Marijn, Anna Sophie, Olivier (die heel hard groeit) en Loes

  • 07 September 2007 - 04:40

    Christiaan:

    Hoi Jones en Martha,
    Wat een gave avonturen allemaal. Vooral dat "middle of nowhere"-gevoel lijkt mij echt te vreemd. Ik hoop dat jullie in Iran ook veel mooie dingen zullen meemaken.

    En het apenshirt wordt ook aan deze kant van de aardbol gedragen!

  • 08 September 2007 - 09:25

    Sylvia :

    WOW....Dat is het enige wat er uit mijn mond komt als ik jullie bijzondere verhalen lees en jullie waanzinnig mooie foto's bekijk.
    echt fantastisch. Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen en foto's.
    Liefs Sylvia

  • 08 September 2007 - 18:07

    Mathijs:

    mooie foto,s en verhalen en tot nu alles goed, houd zo nog maar een tijd vol samen.
    groetjes mathijs

  • 09 September 2007 - 18:09

    Marja:

    Hé,
    Wat een gave foto's en wat een gave gave om zulke gave foto's te kunnen maken! Vinden mensen het niet erg als je ze fotografeert daar? Ik vind het leuk om via jullie ook een beetje op reis te zijn.

    Het beste!!
    groeten van Marja

  • 10 September 2007 - 10:37

    Jorike:

    Hi lieverds,

    Super om jullie verhalen en foto's te lezen en bekijken! Ik ben jaloers, ik wil ook weer terug! Goed om te horen dat het allemaal goed gaat en dat jullie het super vinden. Hele mooie plaatjes! De mensen in Turkije en Iran zijn zo gastvrij, daar kunnen wij nog heel veel van leren! Enjoy, ben benieuwd wat het vervolg van de route precies is. Ik bevind mij vanaf half oktober voor 6 maanden in Ethiopie, komen jullie daar ook nog langs?! Melbourne is echt super, eigenlijk heel Australie volgens mij (maar jammer genoeg heb ik niet veel kunnen zien)....I'm jealous, enjoy the rest of the trip, but it seems like you are doing a great job!!!

    Dikke kuzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Iran, Shīrāz

Martha en Joan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 42357

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2007 - 09 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: