Nog steeds vrijwillig - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu Nog steeds vrijwillig - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu

Nog steeds vrijwillig

Door: Martha

Blijf op de hoogte en volg Martha en Joan

13 Mei 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Even een korte update. Want zijn wij nog wel gelukkig? En wat doen wij eigenlijk allemaal daar in Tambun? En willen we niet liever gewoon verder reizen?

Nou, dat zit dus zo: We zijn eigenlijk heel tevreden hier. We zijn wel lekker aan het settelen, we hebben zelfs een kat! Nou ja, katje, ze is nog heel klein. Ze was overreden en kon haar ene pootje niet gebruiken, maar inmiddels is ze aan elkaar genaaid door een bijziende dierenarts en flink ingetaped en doet ze alsof er niets aan de hand is. Wilde gevechten met de tientallen kikkers en bromvliegen die hier wonen, levensgevaarlijke toeren om maar bij ons op schoot uit te komen. Wat een leven. We wachten op het moment dat ze zich eens aan al die dikke ratten gaat wagen die we steeds langs het dak zien rennen.

Belangrijk om te melden is dat we hebben ontdekt dat onze lieve homestay-ouders ex-communisten zijn. En niet zomaar. Ze hebben 20 jaar in de jungle guerillastrijd gevoerd tegen de regering hier. Dus als Akiew meegaat op onze jungletochten en grot-avonturen dan rent ze makkelijk vooruit. Ze zijn allebei over de 60, maar sterker dan wij. Ze hebben alle soorten dieren die hier wonen wel eens gegeten. Stoer he?

Verder natuurlijk even een antwoord op pappa en marja's vragen (we wisten zelf ook niet precies hoe het zat): Er zijn twee soorten Jackfruit.

*De ene heet Nanka en is heel lekker, te eten zonder bakken of frituren en smaakt een beetje als ananas, maar minder sterk. En de pit in elk segment is zacht en eetbaar.
*De andere heeft een moeilijkere naam en is minder lekker. Deze pit kan je niet zomaar opeten. Deze wordt soms rauw gegeten, maar meestal gebakken.
*Een veel met jackfruit verwarde vrucht is de Durian. Dit is een kleine vrucht met scherpere stekels. De binnenkant lijkt wel een beetje op de jackfruit, maar het smaakt veel viezer, een beetje naar kaas met fruit, maar dan vies. Dit is degene die heel erg stinkt en niet mee mag in hotelkamers.

Nog belangrijker: ALs jullie vanochtend om 5.00 TOEVALLIG de radio aan hadden staan, dan hoorde je daar op 3FM Martijn Muijs (Muijs in het huis) en wat deed die lieve jongen daar? MIJN mailtje voorlezen (Ik heb hier een mailtje van Martha de Jonge in Maleisie, die schrijft dat ze blabla enzenz)!!!!! EN hij speelde op mijn verzoek een sinterklaasliedje!!!! "ik ben toch zeker sinterklaas niet"! Kreeg ik ome willem, kinderen voor kinderen EN sinterklaas, vet he? WAT een dag...... Heerlijk!

Nou laat maar snel wat van jullie horen,

Veel liefs van Joan en Martha

• 13 Mei 2008 - 07:18

Fransje:

Helaas heb ik het radio bericht gemist... wel super cool!
    Ons huis begint langzaam maar zeker steeds leefbaarder te worden. Krijgen maandag de nieuwe keuken :-) En we hebben hier zowaar een soort van hitte golf gehad! Maar nu wordt het helaas al weer ietsje kouder...
    Veel succes nog met het werken!

Liefs Fransje

• 13 Mei 2008 - 18:35

Mamma Irene:

O, die oogjes!!! Verder echt een super adresje voor vrijwilligerswerk. Hoeveel visjes zijn het geworden? Liefs, Mam

• 13 Mei 2008 - 20:00

Marja:

Hoi,
    Ja er gaat mij een licht op over Durian, jackfruit en Nanka. Ik ken a en c inderdaad ook (uit Indonesië) en die vond ik ook lekker. Ik was inderdaad in de war met Durian die zo vreselijk stinkt en verboden is. Dank voor deze opfrisupdate.

Wat een schattig poesje! En wat fijn dat het allemaal goed gaat!! Nog heel veel plezier daar, maar toch ook hopelijk tot snel!
    groeten van Marja

• 14 Mei 2008 - 06:23

Sophie:

Hoi!

Lijkt me fijn voor jullie om daar te zijn :)

Wij zijn afgelopen weekend weer op PKD geweest en het was weer gezellige als van ouds, foto's staan op de dryade site als je dat leuk vindt om te zien.

liefs Sophie

• 14 Mei 2008 - 10:26

Andrea:

Hier een berichtje vanuit de sauna op de St Annastraat na een toets even aan het chillen en bij komen nog van PKD....
    Kusje en een knuffel voor de poes...

• 31 Mei 2008 - 15:41

Jos Bax:

Mathijs is dit jaar echt niet mee geweest naar pkd, we zijn naar portugal op vakantie geweest. Ik zie dat jullie een lief klein huisdiertje hebben, een leuk snoetje heeft hij of zij, gaat het poesje jullie nu verder op reis met jullie mee.
    Al jullie verhalen proberen wij te blijven volgen. Het klinkt allemaal wel heel spannend en leuk wat jullie meemaken. We hopen in het najaar jullie wel weer een keer te ontmoeten, want dan komen jullie toch terug???
    Veel groeten en geniet nog maar fijn verder, Mathijs en Jos.