Tuin van God - Reisverslag uit Karakol, Kyrgizië van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu Tuin van God - Reisverslag uit Karakol, Kyrgizië van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu

Tuin van God

Door: Joan en Martha

Blijf op de hoogte en volg Martha en Joan

26 Oktober 2007 | Kyrgizië, Karakol

Dag allemaal,

Even een kort berichtje vanuit Karakol. We zijn net terug van een week uit de bergen, waar we lekker hebben gewandeld en uitgerust. De Kyrgyzen hebben een grap waarin ze zeggen dat Kygystan de tuin van god is, en daar hebben ze wel een punt. Het is hier Zwitserland in het kwadraat. We hebben een pas proberen te beklimmen, rustig gelezen, geklaverjasd, yak-lever gegeten en wodka gedronken. Terwijl wij in onze berghut vertoefden is er gelijk ook een dik pak sneeuw gevallen. Om naar de wc te gaan moesten een sneeuwhelling af naar een hokje met een gat in de bodem, erg koud midden in de nacht. Gelukkig waren er wel hete bronnen in de buurt, waarin je heerlijk kon baden. Er was geen stromend water (behalve in de rivier) dus we dronken bronwater dat werd aangeleverd in grote melkbussen. We gaan nu eens rustigaan en bibberend richting China.

De foto's spreken voor zich!

• 26 Oktober 2007 - 12:53

Sophie:

wow die bergen, die sneeuw! indrukwekkend

• 26 Oktober 2007 - 13:04

Bep:

Ik krijg steeds meer de neiging om jullie berichten niet meer te lezen. De Meern is de dood in het kwadraad!!!

Knuffel

• 26 Oktober 2007 - 13:28

Fransje:

Wow, mooi hoor!! Ook hier begint de kou aardig te komen... en de pepernoten liggen ook alweer in de winkel :-) Zoals jullie net hebben gehoord heeft Simon de baan dus dat is erg fijn!

Geniet maar weer en laat maar weten waar jullie in China zitten. Wie weet kunnen jullie nog met Simon zijn vader afspreken.

Liefs Fransje

• 26 Oktober 2007 - 13:45

Irene:

Wat fantastisch!! Jullie zien er blij en goed uit. En wat heerlijk om weer wat te zien en te lezen. Wij vertrekken morgen voor een weekje naar Terschelling. Het wordt regenachtig maar dat geeft niet. Heerlijk op de wadden. Heel veel liefs, mam (take care!) en goede reis naar China.

• 26 Oktober 2007 - 14:04

Anne Marie:

ziet er fantastisch uit. En jullie hebben zelfs jassen gekocht meen ik te zien. Hoop vanuit China jullie stem weer eens te horen.

Liefs mamma

• 26 Oktober 2007 - 14:17

Jorike:

Woorden schieten te kort, deze reis is er een om nooit meer te vergeten! Succes met de volgende etape, ben benieuwd hoe jullie China vinden! Staat Afrika ook nog op het programma? Jullie zijn meer dan welkom in het warme Addis!

Dikke kuzz

• 26 Oktober 2007 - 15:32

Marja:

Hoi,
    Nou, jullie hebben ze weer mooi geschoten, die foto's. Ik vind het erg leuk wat over Kirgyzstan te zien, want ik heb voor mijn werk wat dingen voor organisaties uit dit land gedaan. De mensen zijn er heel erg arm (las ik toen) en ik vroeg me af of je dat aan het straatbeeld en de mensen kunt zien of merken. Kan je wat schrijven over hoe de mensen zijn: schuw, warm, hartelijk, stug? Ik ben benieuwd! En ze hebben spleetogen, toch? Leuk om de mensen zo in je reis te zien veranderen. De kleur haar was in ieder geval vanaf het begin van de reis al zwart.

Ik vind het fijn voor jullie dat het goed gaat en vind het leuk zo wat van de wereld te zien, door jullie foto's en woorden.

Een goede tijd nog gewenst.
    groeten van Marja

• 26 Oktober 2007 - 15:56

Marijke:

Wow! wat klinkt t weer geweldig. En nu ook wat dichter bij huis, want die berghut met een wc een heel stuk verder op, waar dan een gat in de grond zit. Die heb je in de alpen ook :) En geen stomend water, en geen douche en de kou ;) Die hete bronnen die moeten ze in de alpen ook maar neerleggen, lijkt me heerlijk!

Heel erg veel plezier nog!
    Liefs en knuffels
    Marijke

• 26 Oktober 2007 - 15:57

Marijke:

Aan de hoeveelheid reacties van alle scouting mensen kun je wel merken dat we je missen! :)

• 29 Oktober 2007 - 16:32

Laura:

eyey

mooi te horen dat alles goed gaat, mooie foto's en je doet meer dan genoeg oefening voor hiken zie ik!!!! hoop dat voorderest ook alles goed gaat en er niet veel onverwachte verrassingen op jullie pas komen!!!

liefs laura