De eerste etappe... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu De eerste etappe... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Martha en Joan . - WaarBenJij.nu

De eerste etappe...

Door: Joan

Blijf op de hoogte en volg Martha en Joan

04 Augustus 2007 | Turkije, Istanbul

Dag allemaal,

Het eerste kleine stukje van onze reis zit erop. Na een nachtje in de aankomsthal van het vliegveld te hebben vertoefd, zijn we heelhuids aangekomen in ons hostel in Istanbul. We hebben net lekker ontbeten op de bovenste verdieping, met aan de ene kant uitzicht op de Bosporus, en aan de andere kant de Haya Sophia en de Blauwe Moskee (foto's volgen).

Wat is Istanbul trouwens een ontzettend grote stad, er wonen meer mensen dan in heel Nederland bij elkaar. Vanaf het vliegveld was het een uur rijden naar de haven, waar we de boot naar Sultanahmet gepakt hebben. Tijdens de busreis overal om je heen flats tot aan de horizon, en op elke straathoek een moskee. Langs de snelweg staan er overal mannen te wachten op een minibusje dat hen meeneemt, en ondertussen wordt onze bus aan twee kanten ingehaald door Turkse BMW-bestuurders en vrachtwagenchaffeurs met een wel heel zweare voet.

Vanaf de boot zagen we aan de ene kant de skyline van de oude stad, en aan de andere kant liet de Turks-Duitse Michael op zijn laptop de foto's zien die hij in Hong Kong gemaakt had. Vandaag gaan we lekker uitrusten, een potje schaken, een kopje Turkse koffie drinken en een waterpijp roken. En vooral ook douchen en slapen!

Heel veel groetjes vanuit een zonovergoten Istanbul.

• 04 Augustus 2007 - 07:26

Sosja:

Wat raar gister stonden jullie gewoon nog op Utrecht centraal en nu zijn jullie gewoon al kilometers verder op. Ik werd vanochtend wakker en ik dacht als ik matha nu wil bellen dan kan dat gewoon niet, en toch meteen al een berichtje van jullie, lijkt het net of jullie er nog een beetje zijn. Fijn dat alles goed is gegaan. Heel veel plezier en lekker veel waterpijp roken kus

• 04 Augustus 2007 - 11:50

Jos Bax:

lieve Marthe en Joan, Wij wensen jullie nogmaals een hele fijne tijd en geniet er lekker van. Wij hopen op heel veel leuke berichten en zullen jullie zo veel als mogelijk is blijven volgen. De komende 3 weken gaan wij op vakantie maar daar na zullen wel antwoord en berichtjes op jullie site van ons vinden , veel lieve groeten en tot schrijfs, Mathijs en Jos.

• 04 Augustus 2007 - 19:59

Milos:

Ik zal er vanavond een op jullie drinken!

Alvast viel spass!

• 05 Augustus 2007 - 14:35

Singe:

Ja ja, dat biertje op jullie smaakte goed! ^^

He let goed op elkaar in die hectiek van het buitenlands verkeer. Klinkt wel gezellig 16 miljoen mensen op een oppervlakte van utrecht. Eet een durum voor me! (wil weten of het daar netzo is als in Utreg)

Durum lover

• 05 Augustus 2007 - 16:57

Hessel:

de Grote Reis is begonnen. Veeeet! Mmmmmmmm lekker eten! Succes met de diarree ;)

grtz

• 05 Augustus 2007 - 22:36

Laila:

he martha, gaaf dat jullie een jaar op wereldreis gaan!! jeroen en ik zitten inmiddels al bijna een jaar in pretoria, zuid afrika. ik ben met de gz gestopt en werk hier in za nu bij een trauma instituut en zie ook clienten en jeroen zit bij een ingenieurs bureau. als jullie het afrikaanse continent aandoen zijn jullie van harte welkom om te komen logeren! op z'n afrikaans: geniet die reis, goed gaan en soet wees!

baie liefs laila

• 06 Augustus 2007 - 03:20

BoB:

toppertje, wou dat ik lekker op mijn pampeloerus zat en over de Bosparus heen keek. Klinkt goed, behalve dan die Turkse BMW-bestuurders .... haha
    Have fun and take care!

• 06 Augustus 2007 - 09:58

Andrea:

Hey,
    Fijn te horen dat jullie veilig zijn aangekomen...
    Zo te lezen is het nu al een succes. Ik ga over een paar dagen ook een kleine wereldreis maken richting Belgie.

Groetjes uit het (nog) zonovergoten NL
    Kus Andrea

• 06 Augustus 2007 - 11:35

Chris En Sab:

Hey Joan en Martha,

Klinkt nu al goed! We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen de komende tijd! Hier zijn we nog steeds druk met inpakken en de laatste regeldingen.

Geniet ze daar!

• 06 Augustus 2007 - 13:07

Tanja:

Hoihoi, Ik heb geen tijd meer gehad om afscheid te nemen, Daniel gelukkig wel! Hij was er erg van onder de indruk, dat afscheid nemen... Geniet van alles en pas goed op elkaar. Voor mij is de vakantie net afgelopen hopelijk houden jullie het langer uit zonder te werken ;) Schrijf maar lekker veel verhalen tussendoor de activiteiten zodat ik er lekker van kan genieten!